Saturday, February 19, 2011

bila kena tinggal


Today i'm very alone...
But i think positive...
Enjoy your life....

“Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. 
Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan 
kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). 
Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan,” 
(QS. Al-Anbiya : 35).

Hari ini aku banyak bercerita pasal kematian...
Tak tahu kenapa..
Yang jadi mangsa aku tuk mendengar ialah SHAM la...My bestfends...
Macam-macam aku dengan dia bercerita...
Pasal kawan-kawan yang dah terlebih dahulu pergi...
Saudara mara, kaum kerabat dan orang-orang tersayang...

Cakap pasal kematian...
Aku pasti ingat "abah" 
yang dah 7 tahun meninggalkan kami sekeluarga...
Time tu aku from 4..
Abah terlibat dalam kemalangan jalan raya masa drive balik BP...
Sebelum balik BP abah ada singgah jumpa aku kat sekolah...
Abah nampak pelik...Hug aku..cium aku...
Aku malu sebab kawan-kawan aku ramai dok tengok2...
Abah pesan "jaga adik dengan ibu baik-baik"
Belajar rajin-rajin sambung belajar kat oversea ambik business..
Maaf abah...Faiz tak minat business...
Tapi faiz tak kan penah lupa semua pesan-pesan abah...
Sekarang faiz dah tahun 3 kat manchester..
Lagi 1 tahun faiz nak habiskan study....
Moga ABAH sentiasa bersama orang-orang yang beriman...amin..
Faiz rindu Abah...

Setiap yang hidup pasti akan mati..
Itu janji Allah pada kita...
Tak kira muda, tua mahupun kanak-kanak...
Jika sudah sampai waktu untuk kita tak kan lewat sesaat...
Namun sudahkah kita bersedia untuk menghadapi hari kita..?



14 comments:

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

:'(

En. amirul faiz said...

knpe awk?

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

hmm tak tahu

En. amirul faiz said...

pelik2 je dia ni..

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

pelik eh? mane adeee

En. amirul faiz said...

sy rindu abah...

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

awk sabar eh, moga dia baik2 je dkt sana. jgn lupa doakn utk dia

En. amirul faiz said...

huhuhu..yer syg...

En. amirul faiz said...

uweekkk!!

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

ngandong ke?

En. amirul faiz said...

ngadong ank awk la...hahahaha

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

hahaaaaa wek!

En. amirul faiz said...

hahahahhaaa..gilo semua..

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

awak sorg je yg gilO ok